"Dengan mengingati Allah, hati PASti akan menjadi tenang."

Meneruskan Jejak "Blogging"


 بسم الله الرحمن الرحيم
Assalamualaikum wbt dan selamat sejahtera buat semua pembaca yang saya hormati.

Segala pujian bagi Allah (Alhamdulillah), mujahidah2u.blogspot.com adalah blog kedua milik saya setelah nadiamujahidah.blogspot.com. Tanpa disedari, mungkin setahun sudah saya bergelar blogger. Belajar dan terus belajar dari orang-orang lama, antaranya Nanie Mujahidah di laman blognya nukilanmujahidah.blogspotcom, agar dapat memanfaatkan segala ruang yang ada untuk terus melangkah dalam medan dakwah ini.

Mungkin ada dalam kalangan pembaca tidak mengenal diri saya lagi, insyaallah, salam perkenalan. Boleh panggil saya Nadia. Di sini saya tampil dengan lebih yakin, lebih serius mencapai tujuan semakin jelas, blog nadiamujahidah2u.blogspot.com hadir untuk anda, malah yang lebih penting adalah untuk diri saya sendiri. Penulisan akan terus wujud, dan saya pula pasti akan pergi suatu hari nanti. Walau sebesar zarah amal kita di dunia, pasti ada perhitungannya di akhirat. Dan begitu juga dengan amal buruk, walau sebesar zarah juga akan dihitung di akhirat kelak.

Blog merupakan salah satu ruang tempat kita berkata-kata. Setiap apa yang dikata, pasti akan diuji pada diri kita juga. Itu petanda Allah sedang mendidik kita untuk melaksanakan apa yang kita kata. Walaubagaimanapun, saya bukan insan sempurna, yang baik ambillah untuk diamalkan, yang tidak baik ambillah sebagai tauladan. Doakan kita bersama memperoleh redha dan sentiasa dalam rahmat Allah swt hendaknya. Moga kita sentiasa menjadi hamba Allah yang soleh. 

Teruskan membaca, jumpa lagi.
Nadia Mujahidah, Badar UTeM.

Semakan harian:
- Solat Sunat Tahajjud, Dhuha, Hajat, Taubat, Witir, Rawatib
- Baca Al-Quran dan Mathurat
- Solat Fardhu secara berjemaah dan khusyuk
- Kulimin, Tazkiah, Baca buku ilmiah, Dengar IKIM, Dengar ceramah agama di You-tube



Tiada ulasan:

Catat Ulasan